Mijn loopbaan is begonnen als administratief bediende bij Fortis AG op de dienst groepsverzekeringen tak levensverzekeringen van mensen die uit dienst waren. Op deze dienst werden hoofdzakelijk premies en kapitalen (overlijden en leven) berekend. Maar ook duidelijk telefonisch en schriftelijk communiceren met klanten hoorde bij mijn takenpakket.
Om dichter bij huis te kunnen werken en ook gevarieerder werk te kunnen doen, ben ik dan aan de slag gegaan bij BPK Duffel, een plantenkwekerij van vooral groenteplanten voor tuinders. Ik heb geen groene vingers, maar als dochter van een tuindersgezin kende ik de sector. Hier deed ik alles wat met boekhouding te maken had: verkoopfacturen opmaken, betalingen opvolgen, rappels sturen, aankoopfacturen controleren en inboeken in het boekhoudprogramma. Maar ook energiefacturen naar verbruik en kostprijs toe in kaart brengen en veiligheidsfiches updaten en marktklanten verder helpen behoorden tot mijn taken.
Na de geboorte van onze oudste dochter heb ik besloten om enkele jaren thuis te werken als onthaalmoeder voor Landelijke Kinderopvang. Het was belangrijk voor mij om onze 2 dochters van dichtbij te zien opgroeien.
Toen de jongste naar school ging, is de kriebel om buitenshuis te gaan werken toch terug boven gekomen en ben ik als administratief-commercieel bediende aan de slag gegaan voor Verzekeringen Sonja Luytens, KBC Verzekeringen. In een klein kantoor met 2 mensen was het een noodzaak om van alles op de hoogte te zijn. Verzekeringspolissen uit alle takken (auto, brand, gezin, hospitalisatie, leven,…) opstellen zowel voor particulieren als zelfstandigen en bedrijven, schadedossiers opvolgen, foto’s en bestekken opvragen, vergoedingen berekenen en betalen, klantgegevens up-to-date houden, heb ik 10 jaar met hart en ziel gedaan.
Bovendien heb ik verschillende jaren de administratie gedaan voor het tuinaannemersbedrijf van mijn echtgenoot.